2.5.2020
Άρθρο στο in.gr
Μέχρι στιγμής, οι απανταχού κυβερνήσεις έχουν δεσμευτεί να δαπανήσουν το ποσό των 85 δισ. δολαρίων για τη στήριξη των αεροπορικών εταιρειών, καθώς το παγκόσμιο «lockdown» έχει σχεδόν εκμηδενίσει τη ζήτηση για εισιτήρια, καθηλώνοντας μεγάλο μέρος του παγκόσμιου αεροπορικού στόλου.
Στο πλαίσιο αυτό, «φουντώνει» η συζήτηση για το ενδεχόμενο κρατικής στήριξης του κλάδου, ιδίως προς τις πιο αδύναμες αεροπορικές εταιρείες, ανάμεσα στις οποίες και αρκετές κρατικές.
Αναλυτικά:
Air France – KLM
Είναι έτοιμη να λάβει βοήθεια 11 δισ. ευρώ από τη γαλλική και την ολλανδική κυβέρνηση. Η KLM σχεδιάζει την περικοπή 2.000 θέσεων εργασίας.
Alitalia
Πρόκειται για μία εθνικοποιημένη εταιρεία, τον πλήρη έλεγχο της οποίας η ιταλική κυβέρνηση αναμένεται να ανακτήσει τον προσεχή Ιούνιο.
American Airlines
Έχει διασφαλίσει κρατική βοήθεια 5,8 δισ. δολαρίων για τη στήριξη της μισθοδοσίας, ενώ διαπραγματεύεται επιπλέον δάνειο 4,75 δισ. δολαρίων. Περίπου 39.000 εργαζόμενοι έχουν τεθεί σε αναστολή εργασίας.
China Southern Airlines, China Eastern Airlines, Air China
Δεν έχει ανακοινωθεί πακέτο στήριξης για τις τρεις κρατικές αεροπορικές εταιρείες της Κίνας, παρά τις ζημιές 2 δισ. δολαρίων στο α’ τρίμηνο του 2020. Δεν υπάρχει πρόγραμμα περικοπής των θέσεων εργασίας.
Διαβάστε αναλυτικά για περισσότερες εταιρείες και τα πακέτα στήριξής τους στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.in.gr/2020/05/02/economy/diethnis-oikonomia/o-koronaios-kovei-ta-ftera-ton-aeroporikon-poies-etairies-kolossoi-zitoun-kratiki-voitheia/
Διαβάστε όλα τα νέα σχετικά με τον COVID-19 και τις μετακινήσεις στο Παρατηρητήριο COVID-19 της ΜΒΚ εδώ
Leave a Reply