16.04.2020
Άρθρο στο Copenhagenize
Καθώς η πανδημία επεκτείνεται και τα μέτρα γίνονται αυστηρότερα, οι άνθρωποι προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες και μαζί τους και οι πόλεις. Έτσι μερικές πόλεις παγκοσμίως έχουν αδράξει την ευκαιρία ώστε ο δημόσιος χώρος να δοθεί πίσω στους πεζούς και στους ποδηλάτες διατηρώντας τις κατάλληλες αποστάσεις.
Στο Βερολίνο κάνουν τις λωρίδες ποδηλάτου πιο μεγάλες έτσι ώστε να διατηρούνται οι αποστάσεις του 1,5 μέτρου ή δημιουργούν καινούριες λωρίδες “pop-up” με απλούς κώνους.
Στη Νέα Ζηλανδία αναπτύσσουν νέα επίσημη κυβερνητική πολιτική για τη χρηματοδότηση παρόμοιων μέτρων. Η χρηματοδότηση αυτή επιτρέπει στις πόλεις να φαρδύνουν το πλάτος των πεζοδρομίων και των ποδηλατοδρόμων σε χρονικό ορίζοντα ΗΜΕΡΩΝ αντί για ετών.
Στη πόλη της Bogota της Κολομβίας, έχουν δημιουργηθεί 76 χιλιόμετρα προσωρινών λωρίδων ποδηλάτου χρησιμοποιώντας τις υφιστάμενες λωρίδες των αυτοκινήτων. Άλλα 41 χιλιόμετρα έχουν προγραμματιστεί να σχεδιαστούν μόλις ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των σημερινών δημιουργώντας ένα δίκτυο 117 χιλιομέτρων νέων υποδομών ποδηλάτων. Οι λωρίδες αυτές είναι προστατευμένες με πλαστικούς κώνους ή άλλες νεροπαγίδες και τα πλάτη τους ρυθμίζονται ανάλογα με τη χρήση.
Όλες αυτές οι προσωρινές λύσεις για το ποδήλατο και το περπάτημα μπορεί να έχουν ένα σημαντικό αντίκτυπο στις μελλοντικές υποδομές των πόλεων. Βραχυπρόθεσμα, αυτές οι στρατηγικές θα επιτρέψουν τους κατοίκους να κρατούν τις απαραίτητες αποστάσεις ενώ μακροπρόθεσμα λειτουργούν ως πιλοτικά έργα δίνοντας έτσι την ευκαιρία για έναν σχεδιασμό υποδομής ποδηλάτων ο οποίος θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής στις πόλεις.
Διαβάστε όλο το άρθρο στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://copenhagenize.eu/news-archive/2020/4/15/cities-are-getting-in-the-social-distancing-lane
Διαβάστε όλα τα νέα σχετικά με τον COVID-19 και τις μετακινήσεις στο Παρατηρητήριο COVID-19 της ΜΒΚ εδώ
Leave a Reply