Σήμερα ξεκινάμε να αναλύουμε μέτρα που κάνουν καλύτερες τις πόλεις και τους δρόμους μας.
Πιο ασφαλείς, πιο δίκαιες, πιο έξυπνες και σίγουρα πιο φιλικές προς τους ανθρώπους.
Μέτρα βιώσιμης κινητικότητας.
Εμπνεόμαστε από το ΑΒΒΑΤ.org και σκεφτόμαστε “a block at a time”…, εμπνεόμαστε από τους διάφορους οδηγούς του NACTO και από όλες αυτές τις πηγές που μας δείχνουν πως μπορούμε και αλλιώς….
Θα περιγράφουμε λοιπόν ένα μέτρο κάθε μήνα και θα εστιάσουμε σε κρίσιμα μέτρα που μπορούν να αλλάξουν άμεσα την ελκυστικότητα και την ασφάλεια των μετακινήσεών μας. Μπορείτε να μας προτείνετε και εσείς ποια παρέμβαση θέλετε να περιγράψουμε και να προβληματιστούμε μαζί.
Σήμερα εξετάζουμε τις προεκτάσεις πεζοδρομίων – τα γνωστά curb extensions ή bulb outs. Στις παρακάτω εικόνες μπορείτε να δείτε ενδεικτικά τι σημαίνει επέκταση ή προέκταση πεζοδρομίου σε μία διασταύρωση.
Τι είναι οι προεκτάσεις πεζοδρομίου σε διασταύρωση;
Οι προεκτάσεις πεζοδρομίου σε διασταυρώσεις μειώνουν οπτικά και πρακτικά το πλάτος του καταστρώματος μίας οδού δημιουργώντας ασφαλέστερες διασταυρώσεις με μείωση του μήκους διάσχισης των πεζών, μείωση της ταχύτητας των οχημάτων που προσεγγίζουν τη διασταύρωση, βελτίωση του χώρου και της αντιληπτής ασφάλειας της διασταύρωσης και διασφάλιση περισσότερου δημόσιου χώρου που συνήθως καταλαμβάνεται από παράνομη στάθμευση – τουλάχιστον στην πλειοψηφία των ελληνικών πόλεων.
Μπορούν ακόμα να χρησιμοποιηθούν σε διάφορα σημεία του ΟΤ (midblock curb extension, pinchpoints) καθώς και σε περιπτώσεις στάσεων λεωφορείων και άλλων ΜΜΜ (bus bulb).
ενδεικτικό κόστος 2.000 έως 20.000 ευρώ
χαρακτηριστικά:
- βελτιώνει τη διάσχιση πεζών – ΝΑΙ
- βελτιώνει την ορατότητα των οδηγών –ΝΑΙ
- μειώνει την ταχύτητα –ΝΑΙ
- βελτιώνει το καθεστώς στάθμευσης –ΝΑΙ
- βελτιώνει την κυκλοφορία των ΜΜΜ – ΠΙΘΑΝΑ ναι (αν συνοδεύεται από συμπληρωματικά μέτρα)
- μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε τοπικές οδούς –ΝΑΙ
- μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συλλεκτήριες –ΝΑΙ
- μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αρτηρίες –ΝΑΙ
- μπορεί να χρησιμοποιηθεί για στάθμευση ποδηλάτου – ΝΑΙ υπό προυποθέσεις
- μειώνει το θόρυβο – ΟΧΙ
- μειώνει τη ρύπανση – ΟΧΙ
- μειώνει τον κυκλοφοριακό φόρτο – ΟΧΙ
- μειώνει τις καθυστερήσεις – ΟΧΙ
- βοηθά τους ποδηλάτες – ΠΙΘΑΝΑ ναι (αν συνοδεύεται από συμπληρωματικά μέτρα)
άμεσα οφέλη:
- μειώνει τις ταχύτητες των οχημάτων που προσεγγίζουν ή στρίβουν στη διασταύρωση
- μειώνει την απόσταση που διανύουν οι πεζοί
- βελτιώνει την ορατότητα οχημάτων και πεζών
- δημιουργεί χώρο για αστικό εξοπλισμό και πράσινο
- διασφαλίζει ότι αποτρέπεται η παράνομη στάθμευση στις γωνίες των οικοδομικών τετραγώνων
μειονεκτήματα:
- αυξάνει τις απαιτήσεις συντήρησης του δικτύου
- μπορεί να επηρεάσει τη στροφή μεγάλων – βαρέων οχημάτων (βλ. παρακάτω ακτίνα στροφής)
- δεν εφαρμόζεται εύκολα σε οδούς που έχουν ποδηλατόδρομο
- πολλές φορές καταλαμβάνεται από παρακείμενα καταστήματα με εξοπλισμό, τραπεζοκαθίσματα κ.α.
Δείτε το βίντεο εδώ
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για την ακτίνα στροφής δείτε εδώ
stay tuned – Το Φεβρουάριο μιλάμε για υπερυψωμένες διαβάσεις!!!
μην ξεχνάτε: Μπορείτε να μας προτείνετε και εσείς ποια παρέμβαση θέλετε να περιγράψουμε και να προβληματιστούμε μαζί. Στείλτε mail στο smuntua@gmail.com ή επικοινωνήστε μαζί μας στο fb της Μονάδας μας @SMUntua
Leave a Reply