Στην Ελλάδα: Πρωτοβουλία ΥΠΕΝ για έκτακτα μέτρα υπέρ της κίνησης πεζών και ποδηλάτων

Αυτές τις μέρες βλέπουμε πλήθος χωρών ανά τον κόσμο να λαμβάνουν έκτακτα μέτρα για την προώθηση του περπατήματος και του ποδηλάτου. Πολλές πόλεις έχουν ήδη εφαρμόσει έκτακτες λωρίδες για πεζούς και ποδήλατα ενώ πολλές είναι και οι πόλεις που σχεδιάζον την επόμενη μέρα με γνώμονα τη δημόσια υγεία και την προστασία του περιβάλλοντος στον αστικό χώρο.

Και η Ελλάδα; Επιτέλους και η Ελλάδα κινείται προς αυτή την κατεύθυνση.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Ευθύμιος Μπακογιάννης, έχουν καταθέσει ήδη προτάσεις στα συναρμόδια υπουργεία (Μεταφορών, Πολιτικής Προστασίας και στη Γενική Γραμματεία Συντονισμού Οικονομικών και Αναπτυξιακών Πολιτικών) για τη λήψη έκτακτων μέτρων που αποσκοπούν στην ασφαλή μετακίνηση των πολιτών στη διάρκεια της καραντίνας αλλά ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ.

Τι προτείνουν;

Πυρήνας της πρότασης είναι η ενίσχυση της ασφαλούς πεζής μετακίνησης και της μετακίνησης με το ποδήλατο κάτω από τους εξής άξονες:

  • Την εφαρμογή του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα/ώρα σε όλες τις γειτονιές του αστικού χώρου, στα 40 χλμ/ώρα σε αρτηρίες με χρήσεις εμπορίου και στα 50 χλμ/ώρα στις υπόλοιπες αρτηρίες
  • Τη δημιουργία έκτακτων διαδρομών των πεζών σε τμήματα του οδικού δικτύου όπου δεν υπάρχουν πεζοδρόμια, με εκτροπή της στάθμευσης στη μία μόνο πλευρά της οδού (υλοποίηση με πλαστικά επαναφερόμενα κολωνάκια)
  • Τη δημιουργία έκτακτων λωρίδων πλάτους 3 μέτρων για δίκυκλα και ποδήλατα σε κεντρικές οδικές αρτηρίες του αστικού δικτύου (Λεωφόρος  Αθηνών, Λεωφόρος Βουλιαγμένης, Ιερά  Οδός, Λεωφόρος Κατεχάκη, Λεωφόρος  Κηφισίας, Λεωφόρος Μεσογείων) με ειδική διαγράμμιση στη δεξιά πλευρά του οδοστρώματος για όσο διαρκεί ο περιορισμός, όπως συμβαίνει σε εκατοντάδες πόλεις στον κόσμο – ειδικά τώρα που ο καιρός βελτιώνεται και ένα μέρος των καθημερινών μετακινήσεων θα μπορούσε να γίνει με το δίκυκλο ή με το ποδήλατο χωρίς τον κίνδυνο μετάδοσης του Covid 19 από τη συνύπαρξη σε οχήματα ή σε ΜΜΜ.
  • Στις παραπάνω προτάσεις μέτρα προστίθενται η ενίσχυση ελέγχων για την τήρηση του ΚΟΚ καθώς και ο έλεγχος των στενών δρόμων της πόλης για παράνομες σταθμεύσεις που πιθανώς εμποδίζουν τη διέλευση οχημάτων ασφαλείας και ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ.
Μέτρα ευνοϊκά για την ποδηλατοκίνηση προτείνει το υπουργείο Περιβάλλοντος. photo: Erik Witsoe/Unsplash
Μέτρα ευνοϊκά για την ποδηλατοκίνηση προτείνει το υπουργείο Περιβάλλοντος. photo: Erik Witsoe/Unsplash

Η έμφαση στην ποδηλατοκίνηση φαίνεται να είναι ένα από τα παράπλευρα οφέλη μετά το ξέσπασμα της πανδημίας και όπως σημειώνει ο κ. Μπακογιάννης

είναι μια ευκαιρία ν’ αντιμετωπίσουμε διαφορετικά τις μετακινήσεις. Αυτές τις μέρες διαπιστώνουμε ότι οι καθημερινές μετακινήσεις εξυπηρετούνται όλες κάλλιστα είτε με το ποδήλατο είτε με το περπάτημα. Οφείλουμε λοιπόν, να επεξεργαστούμε αυτά τα δεδομένα όταν θα μπούμε πια στο νέο μοντέλο ζωής, μετά την πανδημία. Οφείλουμε να μην επιστρέψουμε στις καθημερινές μας συνήθειες κουβαλώντας τα αρνητικά της προηγούμενης ημέρας.

Μένει να δούμε τα αντανακλαστικά της πολιτείας τώρα!

Διαβάστε το σύνολο του άρθρου από το Monopoli.gr

Μεταξύ άλλων διαβάζουμε και …. για πρωτοβουλία επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού ποδηλάτου στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης!

Διαβάστε όλα τα νέα σχετικά με τον COVID-19 και τις μετακινήσεις στο Παρατηρητήριο COVID-19 της ΜΒΚ εδώ

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.